сряда, 18 януари 2012 г.

Среща с психиатъра .........

Скоро във връзка с подновяването на разрешителното ми за носене и съхраняване на ловно оръжие се наложи да се срещна с психиатър, който да ми издаде удостоверение, че не се водя на отчет в някоя психиатрия. Всеки преминавал през тези формални прегледи знае, че освен да те питат за името и адреса друго не питат и излизаш с въпросната бележка след има няма 5 минути. На тоя психиатър обаче май не му бях първия та беше малко изнервен поне на пръв поглед и докато си съобщавах данните, започна почти да се оплаква как през деня една камара народ искащ да си презавери оръжието бил минал през него и се чудеше от къде са се навъдили толкоз хора с оръжие в тоз град?!?

По принцип бях решил да си мълча и да не се бъзикам с психиатъра, ама видиш ли след тези му въпроси не издържах и веднага му зададох контравъпросчето:

- Докторе, ти на хора дето не носят оръжие свидетелства издаваш ли?
- Да естествено - отговори той - на шофьори, работници на разни машини и т.н.
Аз пак попитах:
- А според тебе тия хора дето ходят по улицата без оръжие нормални ли са?
- Ами повечето да - отговори доктора.
Аз го изгледах и му викам:
- Е, докторе, и ти твърдиш, че да излезеш на улицата без оръжие в държава с огромна престъпност, където няма човек, който да не е бил жертва в една или друга степен на посегателство към личността или собствеността си е нормално и рационално поведение?!? Ами аз пък ти заявявам най-отговорно, че всички тия "нормални" хора, които се разхождат дори без нож в джоба са или откачени, или тотално незаинтересовани какво може да им се случи, или имат склонност към самоубийство или пък са мазохисти някакви.

Докторът веднага ме контрира:
- А това, че примерно ти всеки ден носиш оръжие прави ли те нормален? Това малко прилича на параноя, която си е медицинско отклонение?
Казва му:
- Докторе, баш психиатъра Фройд го е казал - страхът от оръжието е признак за забавено сексуално и емоционално развитие, а дали съм параноичен или предпазлив, това е тема на друг разговор. Давай сега бележката, че вънка още нормални като мене чакат ............ 

Няма коментари:

Публикуване на коментар